АСОСИЙ САҲИФА
ЎЗБЕКИСТОН КОМПОЗИТОРЛАРИ ВА БАСТАКОРЛАРИ УЮШМАСИ

 

Play
previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Табриклар

30 ноябрь: Собиров Шерзод ни туғилган куни.


АНОНС

Дш Сш Чш Пш Ж Ш Як
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

ИЖОДИЙ УЧРАШУВЛАР ВА МАҲОРАТ ДАРСЛАР



КОНЦЕРТЛАР



"ДЎСТЛАР" КЛУБИ



ФЕСТИВАЛАР



                              НУРИДДИН ҒИЁСОВ

(1957)

Композитор ва дирижёр Ғиёсов Нуриддин Шамсиддинович 1980-йилларнинг иккинчи ярмида Ўзбекистон Бастакорлар уюшмасига қабул қилинди. У Тошкент шаҳрида 1957 йилнинг 12 июлида таваллуд топди. 1971-1972 йилларда Т.Содиқов номидаги мусиқа мактабида чанг бўйича сабоқ олди. 1972 йил Ҳамза номидаги Тошкент мусиқа билим юртига ўқишга кириб, чанг синфида таниқли созанда Аҳмад Одиловдан, 1974 йилда мусиқа назарияси бўлимига ўтиб, М.Тожиев синфида таҳсил олади.

1978 - 1983 йилларда Тошкент давлат консерваториясида композициядан профессор Т.У.Қурбоновдан, дирижёрликдан профессор З.Ҳақназаровдан таҳсил олди. 1983 йилда консерваториянинг ассистентура-стажировкасида касб малакасини оширди. 1984-1986 йили ҳарбий хизматда бўлди. 1986 йили ўқишини давом эттириб, «Сабот» оратория-диалог асари билан ўқишни битирди. 1986 йили Ўзбекистон Бастакорлар уюшмасига қабул қилинди. 1987-1991 йилларда А.Қодирий номидаги Тошкент давлат маданият институтида ва 1991-1994 йиллари Ҳамза номидаги мусиқа билим юртида ўқитувчи бўлиб ишлади. 1995 йилдан буён у эркин ижодкор сифатида фаолият кўрсатмоқда.

Композитор Н.Ғиёсовнинг ижодида чолғу мусиқаси устун туради. 1973-1977 йилларда торли квартет учун «Уфор», баритон ва фортепиано учун «Миниатюралар», «Билмас малика» романси, альт ва фортепиано учун «Поэма», торли квартет учун «Квартет», фортепиано ва симфоник оркестр учун «Концерт» (1977 йил), 1978-2002 йилларда чанг, дамли чолғулар учун пьесалар, труба ва фортепиано учун «Импровизация ва фуга», орган учун «Беш кайфият», «Прелюдия ва фуга», «Пьесалар альбоми», «Ғижжак нолалари» 8 та пьеса, бас ва симфоник оркестр учун «Баллада», сопрано ва фортепиано учун «Аёл қалби» туркуми (Г.Жўраева сўзлари), 30 дан ортиқ романслар, валторна ва фортепиано, флейта ва фортепиано, скрипка ва фортепиано учун «Соната»лар, виолончель ва фортепиано учун «Хаёлпараст», «Трио», флейта, кларнет ва фагот учун «Пьесалар альбоми», дамли чолғулар учун «Полифоник пьеса», мисли чолғулар учун «Пьесалар», иккита туба учун «Ноғора нолалари», ноғора учун 20 та пьесадан иборат туркум, зарбли чолғулар учун «Поэма», 1-Квартет (1980 й.), 2-Квартет (1981 й.), 3-Квартет (тўртта контрабас учун, 1983 й.), 4-Квартет (тўртта флейта учун, 1983 й.), фортепиано учун асарлар: «Болалар мусиқаси» 2 та дафтар, «Полифоник пьесалар» 4 та дафтар, «Дақиқалар» туркум, «Соната-вариация шаклида», «Полифоник дафтар», «Нақшлар» 4 кайфиятли туркум, «Микромир» туркум, «Полифоник мақом» 4 шўъбали 24 та фуга (1981 йил), «Насима» мақоми «Йиғлармен» Навоий сўзи, овоз ва хор учун «Учта поэма», акапелла хори учун «9 та фуга», ўзбек шоирларининг сўзлари, «Тўртта хор» Б.Бойқобилов сўзи, «Тўртта хор» болалар ва акапелла хори учун, аралаш хор учун Концерт (1989 й.), «Уч оға-ини ботирлар» опера-балети, (Н.Ғиёсов либреттоси, 1982й.), «Соҳибқирон Темур» спектакли учун мусиқа, «Улуғбек хазинаси» радиоспектакли учун мусиқа, «Баҳодир Жалолов», «Абдулла Қаҳҳор», «Алишер Навоий», «Бефарқлик қалтироғи», «Гулистондан жудо», «Чархпалак» каби 17 та кинофильмларга мусиқа, 100 га яқин қўшиқлар яратди.

Н.Ғиёсовнинг симфоник мусиқа жанрида олиб борган ижодий изланишлари диққатга сазовордир. Композитор симфоник оркестр учун 14 та симфония: №1. «Гойя» («Билишнинг машаққатли йўли», 1983 й.), №2 «Акам хотирасига» 11 та чолғу учун (1983 й.), №3 «Нақшлар» симфония-концерт (1984 й.), №4 «Ўспиринлик» торли оркестр ва зарбли чолғулар учун (1984 йил), №5 «Туйғулар» симфоник оркестр ва сўз устаси учун (М.Аъзам китобидан шеърий ўқишлар, 1985 й.), №6 «Мақом-симфония» торли оркестр ва литавралар учун (1986 й.), №7 «Мақом-симфония» симфоник оркестр учун, Симфоник учлик (трилогия) - «Абадийлик» (1989-1990 йиллар), «Абадий коинот» (Абадий Оллоҳ, 8-симфония), «Абадий Исо» (9-симфония); «Абадий Ислом» (10-симфония), №11. «Ўғлим хотирасига» камер оркестр учун (1999 й.), №12. «Ҳайвонлар макони» ҳайвонот боғига бағишланади, №13. «Адашганлар» (1995-2002 й.), №14. «Покланиш» (1997-2002 й.), «Бешта эртак» (1978 й.), «Поэма-импровизация» (1981 й.), «Авиценна» симфоник поэмаси (1980й.), 9 та концерт-мақом: №1 - виолончель ва симфоник оркестр учун (1985 й.), №2 - чанг ва ўзбек халқ чолғулари оркестри учун (1986 й.), №3 - алть ва камер оркестр учун (1987 й.), №4 - фортепиано ва симфоник оркестр учун (1987 й.), №5 - халқ чолғулари оркестри учун (1988 й.), №6 - скрипка ва симфоник оркестр учун (1988й.), №7 - кларнет ва симфоник оркестр учун (1988 й.), №8 - фортепиано ва симфоник оркестр учун (1993 й.), №9 - катта симфоник оркестр учун (1998 й.) асарларини яратди.

1980-2002 йилларда «Шаклий ёзув» (шарқ мусиқаси имлоси. Темперация қилинган ва қилинмаган созланишга асосланган мусиқа учун имло), «Мусиқий тизим» (Асарларимизнинг техник ва драматургик асослари) илмий ишларини олиб борди.